Paskaita tarptautiniame simpoziume
2024 m. rugsėjo 12 d. Tomas Pabedinskas skaitė pranešimą “Roko kultūra iš arti: Lietuvos fotografų asmeniniai archyvai meno lauke” tarptautiniame fotografų simpoziume Nidoje. Pranešimo metu aptartos skirtingų kartų Lietuvos fotografų Romualdo Požerskio ir Raimundo Urbono serijos, susijusios su roko kultūra ir hipių judėjimu. Abiejų autorių fotografijas šia tematika sieja tai, kad jos pirmiausia gimė ne kaip meno kūriniai, bet kaip nuotraukos, skirtos asmeniniams albumams, ir siejosi su pačių autorių gyvenimo būdu ir artimiausia aplinka. Abiejų autorių asmeninės fotografijos vėliau buvo pristatytos meno lauke ir įgijo meno kūrinių statusą. Tačiau platesniame kultūriniame ir politiniame kontekste šių dviejų fotografų darbai, iš arti parodantys aštuntojo ir devintojo dešimtmečių roko įkvėptą jaunimo kultūrą, įgijo skirtingą simbolinį statusą. Pranešime aptarti tai lėmę meniniai ir ideologiniai minėtų autorių fotografijų bruožai, taip pat demonstruojami dar niekur nepublikuoti vaizdai iš Urbono asmeninių albumų.
On the 12th of September, 2024, Tomas Pabedinskas gave a presentation “Rock culture up close: personal archives of Lithuanian photographers in the field of art“ at the international photography simposium in Nida, Lithuania. The presentation discussed the series of Romualdas Požerskis and Raimundas Urbonas, Lithuanian photographers of different generations, who have created series related to rock culture and the hippie movement. Both authors’ photographs on this topic have in common the fact that they were not first born as works of art, but as photographs for personal albums, and were associated with the authors’ own lifestyle and immediate environment. The personal photographs of both authors were later presented in the art field and acquired the status of works of art. However, in a wider cultural and political context, the work of these two photographers, which provide a close-up look at the rock-inspired youth culture of the 1980s and 1990s, acquired a different symbolic status. The presentation discussed the artistic and ideological features of the above-mentioned authors’ photographs that led to this, as well as showcase images from R. Urbonas personal albums that have not been published anywhere.